Tuesday, June 23, 2009

DULU LAIN SEKARANG LAIN

Asskum semua..

Hari ni berkerja macam biasa.tapi hari ni terlewat pergi kerja.pkl 8.00am baru gerak dari rumah.keluar dari rumah je,hari pun hujan dengan lebat sekali.jadi sampai kilang 8.10am.jengah2 kat dalam staffroom,tengok seorang pun takde.call bad tanya kat mana,rupanye dia orang melepak kat warong abg botak lah.sekarang anak dia si farid tu dah ambil alih.maju lah sikit nampak nya.jadi aku pun start kereta wira WLM6740 terus ke warong.ramai yang lepak kat situ rupanya.ada mando,jawe,bad,hassim&aku sendiri.rasanya aktiviti melepak kat waronng ni dah lama ditinggal kan.dulu2 tu ada lah jugak.tapi sejak akhir2 ni kerap plk aku dengar dia orng melepak kat warong farid ni.jadi tak payah lah aku tapau kan mkn untuk dia orang ni.sebab dia orang semua dah mencekik,tapi tak sedap pulak kalau tak beli,sebab ada bebudak shift.pagi ni shift di ketuai oleh zaide&pengikut setianya seperti malek,selamat&hasnor.kasihan kat mereka nanti.nanti kalau aku tak beli mereka sarap,mesti dia orang cakap aku lapar lah.jadi aku beli nasi goreng telur mata.kasihan tengaok dia orang mengangkut bin,memunggah waste,bakar waste&cuci tong.

Aku dulu seperti mereka jugak.pernah duduk di tempat mereka sekarang.aku tahu macamana penat nya.tapi kalau penat pun buleh duduk bila2 masa pun.bukan nya tak buleh berehat langsung.kat sini seperti berkerja sendiri.janji kerja siap.sebab aku pernah kerja macam ni.aku tahu system kerja nya.tapi mungkin nasib menyebelahi aku..aku di naik kan ke storekeeper pada 15jul02,sampai lah sekarang ni.rezeki masih berpihak kat aku lagi.dari kerja store aku dibawa mengenali kerja2 tadbir.sekarang hampir kesemua kerja2 dibahagian tadbir mampu aku membuatnya.

Sekarang untuk c/note GH seluruh mka,ns&johor dibawah kendalian aku dan jugak petty cash.bunyi macam senang,tapi susah maa..tanggungjawab besar.dan yang paling penting kepercayaan yang boss aku letak kan kat aku.tu lagi berat.tapi aku akan sedaya upaya lakukan apa yang terbaik.terima kasih boss..ok sampai disini sahaje.sehingga bertemu kembali...

2 comments:

  1. Okaylah tu..nie dinamakan rezeki. Rezeki ayam nak dikaki rezeki manusia siapa yang tahu.. Yang penting kita tahu dimana asal usul kita. Jangan selalu mendongkak ke langit..kita selalu gak memandang ke bawah. Insyallah semua akan terjamin. Amin dengan hendakNya.

    Lah nie dah takder meeting ker?..Back to normal nie..Hahhaa..aku yang memansuhkan meeting kedai nie..dah kembali terbuka ker?..mesti best cite kat kedai nie. sehingga berjumpa lagi. Chow n salam

    ReplyDelete
  2. huh, meeting kedai ni still diharamkan tp diorg dh start lemak balik.aku perasan sejak awl minggu ni.xper,aku biar lemak diorg tepu dlu.pastu baru aku blasah ramai2,huhu..memendam perasaan ni..klu Chantar perasan msti dia bebel kt aku lg.

    ReplyDelete