Sunday, June 28, 2009

INC PLANT SABTU

Asskum semua..

Dah lama rasa aku tak masuk blog ni&menulis.bukannya malas tapi takde apa nak cerita kan.tapi takpelah aku citer lah sikit pasal plant.walaupun bkn bidang aku.ni sebenarnya bidang jurutera.pagi sabtu tu kerja lah macam biasa,sepatutnya cuti.tapi apa boleh buat dah boss panggil suruh kerja,kena lah kerja.nanti melawan kena buang kerja plk.bukan senang nak cari kerja sekarang ni.pagi tu sampai aku lepak kat staff room dulu.pagi tu yang berkerja zaide,hasnor,salleh,muvin & ramdan.sepatutnya 4 orng je,tapi si ramdan ni ada kerja khas perlu dilakukan.aku lepak minum2 makan2 berbual dengan bebudak operation.dalam duk berbual aku dengar lah dia orang bincang pasal waste,nak letak kat mana,nak bakar mana dulu.terdengar zaide cakap bahawa inc 1 dah tak boleh bakar lagi.sebab pusher 3 dah sangkut tak boleh nak gerak lagi walaupun seinci.rupanya ash dah penuh kat pusher 3,sebab tu tak boleh nak gerak.dia orang cakap kat back door tak boleh bukak sebab dah penuh sangat.jadi jalan lain takde kecuali shut down je.itu apa yang aku dengar lah.aku pun tak pasti.petang tu aku tengok dia orang semua bertungkus lumus untuk mengeluarkan ash yang tersangkut kat pusher tu..

Aku hanya dapat melihat je kesungguhan dia orang membuat kerja2 tu.nak tolong takut dia orang tak bagi pulak.sebab kerja nya renyah.jadi aku ambil keputusan hanya melihat&kembali ke office.tengah aku dok mengelamun kat office,boss aku pulak dari indon sms suruh call dia balik,dia mintak sesuatu dokumen kat plant BRI.tapi takde.jadi aku call balik dan menyatakan dokumen yang dia nak takde.sedang aku bercakap dengan boss aku ni,adalah hamba allah ni mengetuk pintu dari luar office&memanggil aku suruh aku buka pintu.pelik pulak aku kenapa dia tak boleh buka sendiri.baru aku teringat yang aku terkunci pintu dari dalam.jadi aku buka kan lah,rupanya si tar nak masuk ambil air.aku terkejut jugak tengok keadaan juretera kanan aku ni,dengan baju habis basah lokos peluh lah konon(simbah air sebelum naik kot)sebenarnya dia terlibat dalam operasi membaik pulih inc 1.turun padang lah kata kan.bagus boleh jadi ikon untuk staff BRI.harap2 inc dapat jalan balik.tapi pagi tadi aku tengok dia orang macam menyambung blk je kerja2 tu.okay lah sampai disini.lain kali kita jumpa lagi.

Aku hanya menulis apa yang aku tahu je,kepada jutera yang terbaca entry ni,kalau tersalah fakta yang aku keluar kan ni tolong2 lah betul kan.sebab aku kurang arif pasal inc plant ni.sepeti yang aku kata kan tadi,inc plant bukan bidang aku.salah harap dimaaf kan.tak maaf pun takpe,bukan nya buat salah pun.hehehehehe.

3 comments:

  1. kepada sesiapa yg baca bolg ni, tolong lah lakukan sesuatu pada jurutera yg komited tapi bernasib malang tu. Naikkan lah gaji dia supaya setimpal dgn kudrat yg dia dah keluarkan tu.Aku akan jadikan dia idola aku,Koi. Xkira la apa org nak cakap,hehehe..

    ReplyDelete
  2. Apa citer inc tersebut, dah okay ker atau dah kondem?..hahahhaaa..Mcm maner nak bakar lebih nie.. Mcm maner achieve our KPI ini..Hahhaaa.. Back Log masih banyak nie..Hahhahaa..Radicare udah menanti nie...Hahahahaa...Faber aper citer?..sonyap jooo..Hahhaaaa..Kepada engineer yang berkenaan Poi..aku ucapkan selamat maju jaya..dan Inilah penangan keja dekat INCINERATOR...nak sangat keja..apa sebab dulu tak tanya sebelum masuk kerja..Hahahhaaaaaaaa..Tapi aku rasa aku patut bagi dia full mark. Klu Madam ask me who is my choice to push up or bring up..No name in my pocket melainkan Engineer tersebut...oppsss..Senior Engineer tersebut. Bye n salam. keep it up and work work work work...Dont forget to baca yassin selalu. Amin

    ReplyDelete
  3. Aku sokong boss 100persen.memang dia selayak nya.plant aku tgk dah jalan dah..

    ReplyDelete