Friday, June 19, 2009

MEETING RABU 17/06/2009

Salam semua..



Pada 17/06/2009 tempoh hari iaitu selepas aku balik dari KL,office aku ada meeting tergempar kira2 jam 3.00pm.diketuai oleh boss aku(jrc).aku pun hairan lah kenapa ada meeting tergempar.biasanye sehari sebelum meeting dah bagi tahu,takde mengejut macam ni.rupa2 nya ini ada kena mengena dengan client yang aku jumpa sebelah pagi nye tu..dalam meeting di KL tu client ada minta sesuatu iaitu dokumen yang detail bagi memboleh kan pembayaran dibuat.dokumen yang dimaksud kan adalah c/note,invois,dan summary of akaun.tapi boss aku cuma bawa summary je.apa lagi client pun bising lah.sebab dia dah maklum sebulan lebih awal..tapi pagi selasa tu boss aku dah mengingatkan 2 org staff dia untuk menyediakan dokumen tersebut.tapi malangnya sehingga ke petang dokumen tak dapat disedia kan & staff tersebut terus balik pkl 5.aku faham&aku tahu kenapa dokumen tu tak dapat di sediakan..hanya aku yang tahu&biarlah ianya menjadi rahsia.hanya org yang tertentu je yang tahu..termasuk 2 orang staff tersebut.aku tak boleh letak nama mereka disini.nanti kena gam aku.hehehehe.pada boss aku pak joff mungkin anda tahu situasi ini,sebab anda pernah melihat& mendengar keluhan aku & tahu keadaan nya.alah bak kata perpatah orang lain yang buat tahik,orang lain yang kena bersihkan atau kerna nila setitik habis susu sebelanga atau kerna seekor kerbau membawa lumpur satu kampung terkena palitnya.lebih kurang gitu lah bunyinye,hehehehe.bermadah madah pulak sekejap aku ni..apa yang aku dapat tau,boss aku naik angin petang selasa tu sebab tak dapat dokumen yang dimahu kan,sedang kan besoknya pagi2 nak pergi jumpa client.aku pun faham dengan keadaan boss aku ni.tapi apa boleh buat.kami dah cuba sedaya upaya.

Oklah berbalik pada meting tadi..biasa lah klu dah meting tu biasanye kerja akan bertambah lah.dalam meeting tu boss aku telah membahagikan tugas untuk menyelesai kan kekusotan yang berlaku mengikut team.aku diletak kan dalam team naz,aina&aku sendiri.bagus jugak,sebab dalam team ni,aku ok sangat2,sebab 2 orang ni seteru aku.kumpulan 1 lagi terdiri dari ct,raja&ayu.tapi untuk 2 team ni ada ketuanya iaitu naz.dia boss dalam percarian c/note.dia kena pastikan semua berjalan lancar dan mengikut dateline yang telah dipersetujui.dulu aku pernah kena jadi ketua ni,mungkin aku gagal kot hahaha.maka tugas ni telah dipikul oleh naz.susah maa,tugasnya adalah untuk mencari c/note.ada lebih kurang 8 client.team aku dapat 3 client je..sebab team yg kedua tu lebih berpengalaman.pada pak joff jangan selalu minta itu ini pada pak naz,kerna dia lagi sibuk mencari c/note,hehehe.jangan marah gurau je..oklah sampai disini sahaje.dah banyak melalut dah ni.hehehehe.bye n salam.

NOTE:sewaktu entry ni aku publish hujan telah pun menyirami bumi melaka ni dengan lebat sekali..terima kasih allah.aku bersyukur..

bye semua

3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Alamak tersalah google ID pulak. Kalau kau baik hati dan best. Delete post entry comment aku tu. Shj jer.

    Hahaha..baru kau tahu si boss kau tu naik hangin..kan ker dah tahu dia akan naik hangin bila meeting tergempar dibuat...sebab dah biasakan..hahaha...Aku akan pressure lagi si Naz tu..baru dia tahu mcm mana nak cari CN..hahaha..kasi dia naik dekat store B tu...kasi dia itu dan ini..dan situ dan sana..hahaha...okaylah best gak dapat tahu perkembangan opis dan plant. Terima Poi. Sehingga berjumpa lagi. Amin

    ReplyDelete
  3. ala,biasa la bos ko tu.bos aku dlu,meeting sambil minum kopi jer,haha..biasa la kije ni.lumrah lah nak kena bersihkan taik org ni.

    ReplyDelete