Wednesday, June 17, 2009

SANTAPAN MALAM

Asskum semua..semoga sihat2 selalu..

Mkn mlm tadi aku di hidangkan sejenis lauk kegemaran aku iaitu rendang sayur maman campur dengan daging salai(makanan kegemaran&popular di area gemenceh nsdk).sedap giler.dah lama aku tak perkena lauk yang macam ni.maklum lah lauk segini akan ada bila time hari raya je.tapi hari lain pun ada jugak,seperti kenduri atau bila berkumpul ramai2 adik beradik.selalu nya kalau adik beradik sebelah mak aku je yang berkumpul akan ada lauk segini.sebab mereka semua berasal dari sg 2 gemencheh,klu sebelah ayah aku jangan haraplah.biarlah mereka dengan dunia mereka,apa aku nak sibuk2 hehehe.aku pun tak sangka pulak mak &ayah aku datang rumah aku petang semalam.takde angin takde ribut alih2 dah sampai je..dia kata rindu kat cucu2 dia,sebab dah lama tak jumpa.baru aku tersedar yang aku dah lama tak blk kampung.minta maaf mak & ayah.ananda mu ini terlalu sibuk.sibuk dibuat2 hehehe.apa pun terima kasih mak &ayah kerana sudi datang menjeguk kami disini..tak terbalas rasanye budi baik mak & ayah..lepas tu siap bawak durian dari kebun,banyak lah jugak.puas lah makan.tapi ayah aku kata tahun ni buah durian kurang menjadi.tapi takpe berbuah pun dah syukur dah.rezeki allah&siap masak rendang lagi.punyalah banyak dia orang masak..aku tanya kenapa masak byk sangat??dia cakap takpe,klu ntak habis bagilah jiran2.itulah mak & ayah aku.lebih suka memberi dari menerima.
ok sampai disini.

sekian wasalam..

2 comments:

  1. ala, sibuk konon..ye ke sibuk koi??

    ReplyDelete
  2. Sibuk Poi nie mcm biasalah sibuk mengular..hahahaha. Yang sibuk Tariq ker?..Ker sama2 tadi mengular. Hahaha..bye n salam

    ReplyDelete