Monday, January 18, 2010

TIADA KETENANGAN

Assalamualaikum..

Kenapa lah sejak akhir2 ni aku sering kali tak sedap hati.langsung tiada ketenangan dihati.jiwa langsung tak tenang.puas aku fikirkan kaji apa puncanya.tiada jawapan.seolah olah aku ni banyak masalah.kalau kata masalah kewangan takde lah sangat.memanglah ada masalah kewangan,tapi takde lah tahap sampai jiwa aku tak tenang.boleh settle lagi rasanya.
Masalah family tu adalah sikit.tapi aku masih boleh atasi lagi.

Entahlah aku tak tahu nak kata apa lagi.yang aku tahu jiwa aku kacau sekarang.tidak ada kegembiraan&keceriaan.mungkin terlalu banyak masalah yang melanda dalam hidup aku sekarang ini.aku rasa macam berputus asa dalam hidup.ya memang orang tengok aku ketawa,berbual bual macam biasa,tapi dalam hati siapalah yang tahu.Aku tak tahu dengan siapa aku nak mengadu.

Entahlah hanya allah tempat aku mengadu dan hanya allah yang maha mengetahui kerusuhan hati aku sekarang ni.hanya DIA yang tahu.kepada kawan2 aku apa yang boleh aku buat supaya hati aku kembali tenang???.andai kata aku terpaksa meninggalkan apa yang aku ada dan kecapi sekarang kecuali isteri dan anak2 aku,aku sanggup.asalkan jiwa aku kembali meraih ketenangan.apa guna aku ada duit,ada harta sedikit,tapi aku langsung tak tenang.aku teringat kata2 sahabat baik aku dalam blognya bunyinya lebih kurang begini"Aku bukanya mencari harta yang melampau,tapi ianya haruslah disulami dengan kebahgiaan"lebih kurang macamni lah bunyinya.mendalam maksudnya.tapi ini lah dilema aku sekarang.

1 comment:

  1. Sabar sedara...Minta pada Dia, InsyAllah dimakbulkan...

    Jangan tiru ayat den okay, sebab den diperantau nie. Semoga ehkau dan kawan semua bergombiro hondaknyo...

    InsyAllah kita havoc kan Acara Bowling nanti. Den pasti akan monang sorak punya..hahaaa...

    ReplyDelete